Nåværende kollektive avtale med GET/Telia opphører den 1. september 2022.
I forbindelse med opphør av denne avtalen vil Telia informere hver beboer per SMS og e-post, (forutsatt at beboer har oppgitt mobilnummer eller e-postadresse til Telia), om oppsigelsen og hva dette innebærer for hver enkelt.
Beboere behøver derfor ikke å foreta seg noe i denne sammenheng.
Styret sendte i 2021 ut en detaljert forespørsel til AltiBox, Telia og Telenor, – som alle kan tilby sammenliknbare kollektive tilbud.
Enhetsprisene vi fikk inn var i utgangspunktet like hos alle disse tre leverandørene, men styret har på bakgrunn av vurdering av pris, oppgradert distribusjonsnett, leveransesikkerhet, garanti om WiFi i alle rom samt fleksibilitet til å velge innhold, – valgt å inngå avtale med Telenor AS.
Månedsprisen, (som inngår i månedlige fellesutgifter), blir ved oppstart kr. 399,- på det som Telenor kaller produktpakke Frihet M.
Telenor gir oss også de tre første månedene gratis.
Mer informasjon om innholdet i denne pakken kan du få ved å følge denne lenken: Telenor beboerinfo
Hver enkelt kan selvfølgelig endre innholdet i leveransen til å samsvare med eget behov, men vi vil anta at standardpakken dekker de flestes behov.
For å ha klart et oppgradert intern-nett i hver leilighet til oppstartsdato 1. september må Telenors entreprenør, (Eltel AS), starte arbeidet i begynnelsen av mai. Beboerliste/kontaktliste er levert til Telenor og hver enkelt eier vil bli kontaktet for avtale.
Det vil også bli avholdt et informasjonsmøte der Telenor informerer om sitt produkt og der man kan stille spørsmål om produktet og abonnementstype.
Informasjonsmøtet vil bli avholdt i Kjøita 21, onsdag 1. juni 2022, kl. 17:30, (i forkant av årsmøtet).
Styret